A rally Monte Carlo-ból indult, de virágkorát bizony itt éli. Mert ahogy ezek közlekednek, az több mint versenyszellemes. Adottak a rendkívül keskeny utak, sok esetben mindkét oldalon kőkerítéssel, valamint a városi szakaszok, ahol az élményt az út mindkét oldalán rendkívül sűrűn összevissza parkolt autók fokozzák. A közlekedési hely így leszűkül kb egy nyomtávra. A kétirányú haladást pedig úgy kell elképzelni, hogy 48 Km/h sebességgel egymással szemben száguldunk, majd valaki az utolsó pillanatban félrerántja a kormányt egy parkolóhelyre a nyertes pedig angolos eleganciával megköszöni.
Nemzetük híres a körforgalmakról. Akad itt fákkal övezett, több sávos, több háztömböt megkerülő, ovális, szögletes, villanyrendőrrel szakaszolt körforgalom, de a kedvencem a sima hagyományos kereszteződés közepére odafestett, többnyire elkopott 39 cm átmérőjű fehér pötty.
Használni pofon egyszerű. Ha balra indexelsz balra mész ki, ha jobbra akkor jobbra, ha nem akkor keresztülhaladsz. Néha indexelsz amikor sávot váltasz, néha ha úgy érzed akkor is ha elhagyod a körforgalmat. Többnyire azért nem szoktak indexelni. Miért is? Egyszerű. Ugyan azon az oldalon van a váltó és az index a bajuszkapcsolón. Próbáltatok már egyszerre ablakot törölni, váltani és telefonálni vezetés közben? Nehezen megy na.
vmelyik posztban kérdeztétek, h írjatok-e. persze, h írjatok le mindent. bőszen olvassuk.
VálaszTörlésaztán lassan elkezdhetjük szervezni a látogatásunkat :-P
Azt hittem, az index-használatban az olaszok a leglazábbak. Hát ezek szerint az angol elegancia még lezserebb..
VálaszTörlés